Ana Sayfa / TEZLER / İtalyan Yeni Gerçekçiliğinde Siyasi İzler

İtalyan Yeni Gerçekçiliğinde Siyasi İzler

Yazan: Özge YILMAZ

Sinemayı salt eğlence aracı olarak değerlendirmek  ve sanatın ne olduğuna dair geniş bir bilgi sahibi olmamak sinema ile siyaset arasındaki ilişkiyi görmemize engel olabilir  ancak  filmler kadrajlardan oluşur ve bir şeyi seçerken bir diğerini dışarıda bırakmayı mecbur kılar. Daha masa başı üretim sürecinde başlayan bu “seçme” mecburiyeti sinemayı ister imgesel olsun ister belgesel olsun, siyaset ile ilişkilendiren en önemli faktörlerin başında gelir; zira sinemasal gerçeklik; bu sınırların, aşılması bozulması ve yeniden üretilmesi ile sağlanır.[1] Gerçekliğin bu parçalanması sinemanın siyasetle beraber attığı adımlardan biridir.

[1] Bonitzer, P. (2006), Kör Alan ve Dekadrajlar, çev. İzzet Yaşar, İstanbul: Metis Yayınları.

*Metnin tamamı pdf dosyasında mevcuttur.

PDF: İtalyan Yeni Gerçekçiliğinde Siyasi İzler

Yazar Hakkında

Özge Yılmaz

İstanbul Üniversitesi

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Mezunu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir